onsdag 2 februari 2011

Reportage: I Ylva Maria Thompson ateljé

Ylva Maria Thompson  är en svensk tv-programledare och konstnär som bland annat är känd för sitt konstverk Anonyma exhibitionister, där hon låtit gjuta av 100 svenska kvinnors fittor.

I dag har jag varit och hälsat  på i Ylva Maria Thompsons ateljé.
En sak som slår en när man träffar Ylva Maria är den våg av fantastisk energi som hon utstrålar. Det är klart och tydligt att hon gör det hon tycker är roligt (och är extremt bra på) och att det gör hennes lycklig och sprudlande positiv.
Jag och Ylva Maria i hennes ateljé.

När vi kommer in i hennes hem, vilket också är var hon har sin ateljé, så börjar utställningen redan i hallen med avgjutna kvinnokroppar och tavlor på varje vägg.


En av Ylva Marias skulpturer som hänger i hallen

Medan hon bjuder på kaffe så ekar skratten högt i köket medan vi pratar om allt från gammaldaxa kaffemaskiner till avgjutningskitt för fittor.
En av Ylva Marias avgjutna rumpor.

Stämningen är hög när Ylva Maria berättar om sina konstverk och visar runt i ateljén.
I dag har jag lärt mig massor om kroppar, konst, material och tekniker och jag känner mig grymt inspirerad.
Kanske ska man köpa lite lera på vägen hem?

Konstverk och material samsas om platsen i Ylva Marias ateljé.

För att komma till Ylva Marias blogg klicka här.
För att komma till Ylva Marias hemsida Ylva Art där hon bland annat säljer sin fantastiska konst klicka här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar